HOOGEVEEN – Burgemeester Karel Loohuis gaat aanstaande zaterdag, tijdens de 16e open Bedrijvendag, om 13.00 uur het nieuwe logo van de Lokale Omroep Hoogeveen onthullen. Hier mee wil Radio Hoogeveen mee gaan in de tijd na dat er 25 jaar een nieuwe lay-out komt.

Bestuur en programmaleiding zijn van mening dat de Omroep meer moet zijn dan alleen radio en beter moet aansluiten op wat van een Lokale Omroep wordt verwacht. Gelukkig wordt er al veel gedaan op Facebook en de website, maar de bedoeling is om ook op Instagram en Twitter actiever te worden en er worden gesprekken gevoerd over de mogelijkheden van, voor ons haalbare, televisie. Denk daarbij aan live-beelden van onze radioprogramma’s, beeldkrant en dergelijke. Ook wordt gedacht aan samenwerking met videoclubs.
Om alvast een begin te maken, is besloten om ons imago naar de buitenwereld alvast een wat ander karakter te geven door middel van een vernieuwde huisstijl. Deze zal zaterdag, tijdens de openbedrijvendag om 13.00 uur onthuld worden door burgemeester Loohuis.
Op de gevel van onze studio prijkt dan het nieuwe logo van de omroep en er komen nieuwe polo’s, stickers, banners, briefpapier en visitekaartjes. Ook zal op niet al te lange termijn de programmering worden aangepast, waarin meer aandacht voor live-uitzendingen en nieuws. We zullen ons zendgebied laten weten dat we er zijn en dat de Lokale Omroep Hoogeveen wel degelijk een belangrijke plaats inneemt.