Hoogeveen – Regionale ondernemers ondersteunen studenten Alfa-college bij opzetten bedrijf Ondernemers uit de regio waren afgelopen vrijdag op het Alfa-college in Hoogeveen te vinden.

Ondernemers-en-docenten-Jong-ondernemen
Ondernemers en docenten Jong ondernemen

Zij gaan tweedejaars studenten van de Business School helpen bij het opzetten van een (leer)bedrijf. Dit doen ze onder andere door kennis/ervaring uit te wisselen en als bedrijfsmentor te fungeren.

Dit jaar zijn er 20 bedrijven, ook wel ‘student companies’ genoemd, gestart. In groepjes van vijf of zes studenten werden de bedrijven door middel van een pitch aan de ondernemers gepresenteerd. De studenten kunnen voor allerlei vragen bij de bedrijfsmentoren terecht. Dit zijn Rob Nicolaï, van adviesbureau Nicolaï, Toine Vennix, eigenaar van Testa Marktonderzoek & Managementadvies en Jan Wiebing, die nu en in het verleden verschillende functies binnen de marketing en sales bekleed. Ook Daphne van der Wilt is bedrijfsmentor. Zij stimuleert ondernemerschap in de regio namens STiB Hoogeveen en Ondernemersfabriek Drenthe.

Om tot een goede bedrijfsvoering te komen hebben de studenten de functies en taken verdeeld. Zo is er een algemeen directeur, een financieel manager, een personeelsfunctionaris, een inkoop- en verkoopmanager en een sales- en marketingmanager. De studenten krijgen met alle facetten van het ondernemen te maken.
Jong ondernemen.

Ondernemerschap is van groot belang voor de economie van Nederland. Vooral de startende en jonge bedrijven hebben een positieve invloed op economische groei. Het Alfa-college onderkent het belang van ondernemen. Zo worden studenten van het Alfa-college locaties tijdens hun opleiding gestimuleerd om deel te nemen aan het landelijke traject Jong Ondernemen. Het opzetten van een (leer)bedrijf behoort tot één van de activiteiten.

Door Henk Boer

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.